Lietotas riepas un riteņi – vai drīkst ekonomēt?

Spread the love

Daļa no dīzeļdegvielas, kurā pieder divpadsmit automašīnas (vairāk nekā parasti cilvēki, bet mazāk nekā bona fide kolektors) ir tas, ka es nepārtraukti mēģinu ietvert flotes uzturēšanas izmaksas. Tas bieži vien noved pie sliktākā gumijas nekā man vajadzētu. Es zinu, es zinu – drošību vispirms. Es noteikti neaizietu no tā, kā darīt lietas, ko es zinu kā nedrošu, bet, tāpat kā lielākajai daļai cilvēku, dažkārt esmu iemācījies mācīties par dzīvi, vairākas reizes pieskaroties.

Tagad es neesmu stulbs. Kad es iepirku Louie, mans 1972 BMW 2002tii, pagājušajā gadā Kentukī neuzkrītošs, es zināju, ka tas nedarbojās desmit gadu laikā. Es plānoju to atjaunot, kur tā sēdēja un izmēģināja to mājās, tūkstoš jūdžu līdz Bostonai. Pārdevējs man teica, ka riepas bija sausas, un es pasūtīju četrām jaunām riepām bez skropstu tērpšanas, lai gan riepas, kas bija uz tās, bija redzējušas tik mazu nobraukumu, ka viņiem joprojām bija apģērba gabali. Protams, mazās 185 / 70R13 riepas, piemēram, ir lētas, varbūt $ 200 par četriem komplektiem, ja vien jūs joprojām varat tos atrast šādā izmērā. Bet mūsdienās automašīnās ar garāku un izturīgāku gumiju palielinās riepu izmaksas, jo īpaši daudzās automašīnās. Tāpēc es turpinu mēģināt savu roku Craigslist, meklēju lietotus riteņus un riepas. Tas reti izdodas.

Esi liecinieks manam ikdienas braucējam, 2003. gada BMW 530i Sport stieņam. Pirms diviem gadiem es iegādājos šo automašīnu tādā laika gaitā, kāds mēs esam piedzīvojuši pēdējā laikā. Es paskatījos uz to gandrīz larka. Aprakstā tika aprakstīts, kā automašīna netiks palaista, un tas, ka īpašnieks mēģināja to ielēkt, “noklikšķināja uz skaņu”. Es viņam pateicu, ka visticamāk vajadzēja tikai jaunu akumulatoru, kas bija uzstādīts – vēsā temperatūra un augsta pretestība kabeļos, visticamāk, neļāva to sākt ar lēcienu. Viņš man neticēja. Es braucu tur ar pilnīgi uzlādētu akumulatoru, iemeta to, automašīna sākās uz augšu, un par 1500 $ tas bija mans.

Diemžēl automašīnā bija traģiska Pep Boys papildu marku sakausējumu komplekts un tikko pārnēsājamas ziemas riepas. Es ļoti gribēju, lai būtu pareizi “Style 42” riteņi. Tāpēc es centos atrast labu lietotu riteņu un riepu komplektu. Galu galā, ja jūs pērkat riepas un ir jāmaksā, lai tās uzstādītu, tas parasti ir simts dolāru tieši tur, tādēļ, ja jūs varat iegādāties riepu komplektu, kas jau ir uzmontēts laba rāmja riteņu komplektam, aptuveni tādam pašam kā tikai tikai riepu cena, šķiet, ka jūs nākat uz priekšu.

Jūs reti darāt. Lūk, kāpēc.

2003 BMW 530i
riepas Rob Siegel 2003 BMW 530i

Aizmugurē riteņi

Tagad to izdarīju vairākas reizes, es esmu vietā, kur es domāju, ka ir reāli uzskatīt, ka jebkurš riteņu komplekts, ko jūs iegādājaties, tiks saliekts, ja vien tas nav pierādīts citādi. Augstāka zema profila riepu izmantošana (kad riepu sānu malas ir mazāk un mazāk, lai absorbētu putekļaino šoku) saasina šo problēmu, bet pat vecāki riteņi, kuriem ir 60 un 70 sērijas riepas, ir tālu no imūnsistēmas. Parasti ir redzami masveida bojājumu bojājumi, taču, lai pārliecināti zinātu, vai riteņi ir mazāk izteikti saliekti, jums ir jāpārrēķina katrs ritenis. Jūs varat uzstādīt tos uz automašīnas bez piedziņas rumbas (priekšējā rumba uz aizmugurējā piedziņas automašīna un otrādi) un spin tos ar rokām, aplūkojot gan ārējās, gan iekšējās apmales virsmas, lai to vilktu, bet jums ir lai riteņi rotētos diezgan labā klipā, lai tiešām novērtētu taisnīgumu.

Kā es varu pārbaudīt riteņus par taisnīgumu, ir pacelt automašīnas aizmuguri, uzstādīt to uz domkrats, uzstādīt divus riteņus vienlaikus uz aizmugurējo rumbu asīm, pēc tam iedarbināt automašīnu un nodot to pārnesumā. Ja automašīnai ir ierobežots slīdes diferenciālis, tam vajadzētu griezties abos riteņus, ļaujot tos apskatīt pa pāriem. Protams, to darot ļoti uzmanīgi, tādēļ es patiešām nevaru ieteikt to izdarīt, bet tas ļauj efektīvi novērot abu riteņu iekšējās un ārējās virsmas un novērtēt taisnību.

Tātad jūs redzat problēmu. Viena lieta, to darot pašā apsildāmajā garāžā, iespējams, pat uz lifta. Tas ir pavisam cits lieta, lai to izdarītu kādas personas piebraucamā ceļā, kad jūs atbildat uz Craigslist reklāmu, it īpaši ziemas laikā, kad meklējat ziemas riteņus un riepas. Un tomēr, ja jums tas nav, izredzes, ka jūs izveidojat ar riteņiem, kas ir pietiekami izliekti, lai vibrācijas problēmas ir diezgan augstas. Patiesībā man divreiz esmu pacelts gar grīdas atzveltni un rokturi, un stundā aukstā laikā pavadīja riteņus kāda cilvēka piebraucamā ceļā. Vienu reizi es nopirku riteņus, otru reizi es gāju. Tāpēc es domāju, ka tas bija tā vērts. Bet tas kļūst reāls vecs, reāls ātri. Runājot par laiku un nolietošanos no novecojošas liemeņa, atgādiniet sev, ka naudas ietaupījums patiešām ir izmaksas.

Bad Rubber: Vairākas lietas var kļūt nepareizas, pērkot lietotas riepas. Visredzamākais ir riepu nodilums. Cilvēki saka lietas reklāmas, piemēram, “80% protektora dziļums” vai “izmantoti divi gadalaiki” vai “līdzīgi jauni”, bet tie visi ir neprecīzi, un daudzas reizes es braucu tikai stundu, lai noskaidrotu, ka riepas ir pabeigtas. Turpretim protektora dziļuma mērīšana ir mazāk objektīva. Jauns protektora dziļums būtiski atšķiras atkarībā no riepas veida, bet jaunam pasažieru automašīnas sniegumam vai sniega riepai ir pamatoti uzskatīt, ka jaunais protektora dziļums ir aptuveni 10/32 vai 11/32 collas.

Lai uzzinātu protektora dziļumu, varat atrast dažādas tiešsaistes atsauksmes par Lincoln-head denny lietošanu. Piemēram, ja tiek izmantots kā novecojušais indikators, ja konsole tiek ievietota protektorā ar Lincolna galvu uz leju, ja viņa galvas augšdaļa ir pakļauta, protektora dziļums ir 2/32 “vai mazāks, tas nozīmē, ka riepa ir likumīgi nolietots. Tomēr vislabākais ir nopirkt reālu protektora dziļuma mērinstrumentu. Vienkārši lasāms metālam Amerikā izgatavotais Milton protektora dziļuma mērītājs ir aptuveni 7 ASV dolāri Amazonā .

$ 7 Milton protektora dziļuma mērītājs, kas parāda, ka protektora dziļums šajā riepā ir no 4/32 līdz 5/32 collas.
$ 7 Milton protektora dziļuma mērītājs, kas parāda, ka protektora dziļums šajā riepā ir no 4/32 līdz 5/32 collas.

Protams, tā kā ir ziema, jūs zināt, ka ziemas riepām ir absolūti nepieciešams protektora dziļums. Lielākā daļa mūsdienu ziemas riepu ir izgatavotas, izmantojot divus gumijas savienojumus, ar ārējo gumiju mīkstu gumiju, kas pretoties saldēšanai un labi sasniedz sniegu un ledu, kā arī tradicionālāku savienojumu zem tā. Kad mīkstais gumijas maisījums nodzisīs, joprojām var būt tas, kas izskatās kā labs protektora dziļums, bet tāpēc, ka tie tagad darbojas uz cietā kaučuka, sniega un ledus riepu darbība būtiski samazinās.

Riepu racks norāda, ka ziemas riepām ir jābūt vismaz 5/32 collas protektora, lai tā būtu efektīva. Bet mana pieredze ir tāda, ka, ja ziemas riepu protektors ir tik plāns, tas var novietot BMW aizmugurējo riteņu piedziņu uz mazāko slīpumu. Ja jūs uzskatāt, ka jums ir jāmaksā simts dolāru, lai uzstādītu un līdzsvarotu riepu komplektu, izmantotās ziemas riepas ar 5/32 collas protektora paliek uz tām vienkārši nav vērts iegādāties, vismaz ne man. Padodot protektora dziļuma mērītāju, kad skatāties uz izmantoto riepu kopu, jūs varat precīzi izmērīt protektora dziļumu visos četros soļos un iziet prom, ja pirkumam nav jēgas.

Ja protektora dziļums ir pieņemams, pārbaudiet riepu bojājumus. Riepas paņem baļķus; zināms daudzums nožņaugšanas vai nobrāzumiem ir normāls nolietojums. Līnija starp abrazīviem un niķiem ir smalka, bet slauktiem šķēlēs vai stumbrā jābūt galā-pārtraucējam. Pārbaudiet protektora virsmu riepu spraudņiem, kurus izmanto, lai ielāptu caurumus. Ja viņi tur, viņi parasti ir diezgan acīmredzami. Neatkarīgi no tā, vai riepu spraudnis ir darījumu slēdzējs. Ja runa ir par vieglo piedziņu, tad, ja pārbaudīs citas lietas, es to neizskaidrošu. Bet tas ietekmē vērtību.

Riepu koda pēdējie četri cipari ir datuma kods. Šī riepa tika ražota 2015. gada 22. nedēļā.
Riepu koda pēdējie četri cipari ir datuma kods. Šī riepa tika ražota 2015. gada 22. nedēļā.

Nākamais riepu vecums. Varat pateikt vecumu, jo riepām, kas ražotas kopš 2000. gada, riepu identifikācijas numura beigās ir četrciparu datuma kods, kurā ir divciparu nedēļa un divciparu gads. Ņemiet vērā, ka kods var būt riepas iekšējā sānā. Pieļaujamais riepu vecums ir atkarīgs no vairākiem faktoriem (viegli lietojami svētdiena kreiseri ir viena lieta, dziesmu žurkas ir pavisam cits), bet gan datumu kodi var palīdzēt pārbaudīt pārdevēja stāstu. Ja pārdevējs saka: “Es to nopirku pagājušajā ziemā”, un datuma kods ir no 2011. gada, tas nesamazinās.

Neatkarīgi no datuma zīmoga, riepas var sauss rūt no vecuma un saules iedarbības. Tas ir vieglākais redzēt uz sāniem, jo ​​tur nav protektora, bet tas noteikti var būt arī protektorā. Kā jūs lasīsiet zemāk, uzņemiet sānmalas plaisas ļoti nopietni, pat svētdienas kreiserim.

Vienu no sausajām rētām riepām es nobrauku no mana 1972 BMW 2002tii pirms braucot ar to tūkstošiem jūdžu.
Vienu no sausajām rētām riepām es nobrauku no mana 1972 BMW 2002tii pirms braucot ar to tūkstošiem jūdžu.

Visbeidzot, pērkot lietotas riepas, jūs nevarat pateikt, vai viņiem ir plakanas vietas vai ārkārtas jautājumi, līdz tos ievietojat automašīnā un braucat ar tiem. Un, ja esat tos jau iegādājies, un viņiem ir problēmas, jums nav nekādu līdzekļu. Šī atkārtota garantija ir daļa no tā, ko jūs maksājat par to, ka jūs noplombējat nopietnu jaunu riepu monētu no cienījama veikala.

Attiecībā uz manu 530i, oriģinālā stila 42 ritenis ir ļoti pieprasīts, un cilvēki lūdza tūkstošus dolārus un vairāk par jaukām izskata komplektiem ar neseno gumiju. Es ienīstu gandrīz tikpat lielu samaksu par riteņiem un riepām, kā esmu samaksājis par automašīnu. Tātad, tā vietā, es atradu komplektu slikti sarūsējušus riteņus ar marginālām riepām par 100 ASV dolāriem, un esmu plānojis pašus uzlabot riteņus. Izrādījās, ka visi četri no tiem bija zināmā mērā slīpi, divi no tiem bija slikti. Tas mēdz būt tāds, ka jūs varētu izmest slīpotus riteņus automašīnas aizmugures galā un tikko pamanīt to nepilnības, bet tas, šķiet, ir mazāk ticams mūsdienu automašīnām ar sarežģītākām apturēšanu.

Tāpēc es nopirka vēl vienu komplektu korozijizētā stila 42s par simts dolāriem, pārgriezu visus astoņus un izvēlējās taisnāko četru. Es atzīmēju tos ar Sharpie, izmantojot tādus kodus kā “S”, taisni, “B” saliektai, “SB” nedaudz saliektai un “VSB” ļoti nedaudz saliektai. No astoņiem es atzīmēju tikai vienu taisni. Tas, un viens atzīmēts VSB, tika atzīmēts, lai iet uz priekšu. Viens VSB un viens SB devās mugurā.

Es izvēlējos labākās divas no saites un iegādājās vēl divas lietotas riepas no Craigslist. Kad es paņēmu visu uz vietējo riepu veikalu, lai tos piestiprinātu un līdzsvarotu, veikals piezvanīja un man teica, ka vienai no riepām sānos bija sausa pūce. Es devos, uzmanīgi to paskatījos, domāja, ka viņi pārāk reaģēja, un lūdza viņiem uzstādīt un līdzsvarot riepu. Mēnesi vēlāk man bija paātrinājums uz I-95, un, kad es sapratu, ka tā bija šī riepa, es domāju, ka labi, tas ir reāli, nav taisnīgu, kas nonāktu noliegšanas režīmā. Es to nomainīju ar atbilstošu riepu, kas nopirka no bestusedtires.com, vietnes, kuru es, iespējams, izmantoju vairāk nekā vajadzētu.

Esmu atrisinājis, ka, kad mēs nokļūsim šajā ziemas ellē, es nopirkšu pavisam jaunu trīs sezonu riepu komplektu 530i.

Pārskatīt:

  • Jūs nevarat patiešām pateikt, vai izmantotie riteņi ir saliekti bez vērpšanas, tāpēc, ka tas ir neērti, jums to jādara. Ja jums tāda nav, jums tas jādara tikpat lielā mērā kā risks.
  • Pārbaudiet izmantotās riepas protektora dziļumam, vecumam un bojājumiem, kā arī izturieties pret to, ko jūs nopietni uztverat. Iedomājieties sevi sliktā situācijā, un pēc tam izlemiet, vai jūs joprojām vēlaties ietaupīt naudu šādā veidā.
  • Ja jūs iegādājaties ziemas riepas, ja vien jūs vienkārši nevēlaties izmantot liemeņa protektorus, jums ir nepieciešams vairāk nekā ieteicamais 5/32 collu protektora dziļums. Ziemas riepu protektors, ka vājš ir ievērojami mazāk noderīgs sniega un ledus uz aizmugures riteņu piedziņas automašīnām.

Ņemot vērā visu to, jūs novērtēsit, kāpēc es nolēmu “vairs neizmantot riepas šim puimam”, mazliet ievilka un pasūtījusi pavisam jaunu sniega riepu komplektu. Ne vēlāk kā stundu draugs sazinājās ar mani un teica, ka, tā kā viņš un viņa sieva plāno pārdot savu māju pavasarī, viņš labprāt apmainītu astoņus riteņu un riepu komplektus savā pagrabā par divu sezonas Bridgestone Blizzaks komplektu Pēcpārdošanas riteņi, lai tos atbrīvotu no mājas. Vēl vairāk, viņam ir apsildāms garāžs ar liftu un piedāvāts pacelt automašīnu un mest to uzreiz, turpat un tur. Viņš sūtīja man riepu foto, un protektors izskatījās diezgan gaļains. Es paņēmu viņu uz viņa piedāvājumu un atcēla jauno riepu pasūtījumu.

Vai ne?

Kad es ierados pie viņa mājas, es atklāju, ka viņš jau izvēlējās taisni divus riteņus priekšā un ka aizmugurējās riepas bija starp 9/32 un 11/32 collas protektora uz tiem, ar frontes nedaudz skinnier, bet pilnībā noderīga.

Jūs nevarat atrast to pašu Craigslistā. Tāpēc nedariet neko stulbi. Esiet uzmanīgs, ekonomējot riteņus un riepas. Pat ja jums ir 12 automašīnas. Jo tas jau diezgan daudz saka par jūsu garīgo pacietību.