Videi draudzīgie Tesla elektromobīļi

Spread the love

Tesla ir ļoti populārs un teju katram zināms amerikāņu uzņēmums, kurā tiek ražoti videi draudzīgie Tesla elektromobīļi un  ne tikai. Papildus tam, viņi ražo arī tīru enerģiju, kuru 2003. gadā dibināja uzņēmēji Martins Eberhards un Marks Tarpenings. Uzņēmums ir nosaukts slavenā izgudrotāja un elektrotehnikas inženiera Nikolas Teslas vārdā. 

Jāatzīst, ka tomēr galvenā persona, kas saistīta ar Tesla panākumiem un arī atpazīstamību, ir Elons Masks. Viņš savukārt uzņēmumā sāka strādāt kā valdes priekšsēdētājs, vēlāk kļūstot par tā izpilddirektoru (CEO).

Šajā rakstā nolēmām aplūkot, kādi tad ir tie videi draudzīgie Tesla elektromobīļi un kāda vēsture slēpjas aiz šī zīmola panākumiem. Rakstā apkopojām arī Tesla mašīnas un to modeļus.

Tesla zīmola vēsture – īsumā par svarīgāko

Tesla ir labi zināms uzņēmums, taču mums interesē uzzināt vairāk par tā vēsturi. Tāpēc sāksim ar pašu sākumu. Uzņēmumu Tesla 2003. gadā dibināja Martins Eberhards un Marks Tarpenings, lai izstrādātu elektriskos transportlīdzekļus. Galvenais mērķis bija tos izveidot tādus, lai tie varētu konkurēt ar, kā arī pārspēt tradicionālos ar benzīnu darbināmos automobiļus.

Uzņēmuma nosaukumu “Tesla” iedvesmojis slavenais elektrotehnikas inženieris un izgudrotājs Nikola Tesla. Pasaulē viņš ir labi pazīstams ar savu ieguldījumu maiņstrāvas elektrības attīstībā un citiem revolucionāriem jauninājumiem.

Vienu gadu pēc uzņēmuma dibināšanas, 2004. gadā, Elons Masks, uzņēmējs un PayPal līdzdibinātājs, kļuva par galveno investoru Tesla uzņēmumā Ātri vien viņš kļuva arī par uzņēmuma direktoru, padomes priekšsēdētāju. Masks saskatīja elektrisko transportlīdzekļu potenciālu un palielināja savu līdzdalību uzņēmumā. 

Galu galā stāsts mums visiem ir zināms, jo Masks ātri vien kļuva par Teslas uzņēmuma vadītāju un ieņēma būtisku lomu Tesla nākotnes veidošanā. Tas redzams arī tajā, kā Tesla uzņēmuma kultūra laika gaitā mainījās.

Par Tesla elektromobīļu modeļiem

Šajā sadaļā aplūkosim Teslas 5 elektromobīļu modeļus.

Roadster modelis

tesla pirmais modelis roadster

Tesla galvenais mērķis ir paātrināt pasaules pāreju uz ilgtspējīgu enerģiju, radot elektriskos transportlīdzekļus un atjaunojamās enerģijas produktus. Uzņēmuma sākotnējais produkts bija Tesla Roadster – pilnībā elektrisks sporta automobīlis, kas tika prezentēts 2008. gadā. 

Tas bija pirmais automaģistrālē legāli izmantojamais elektriskais transportlīdzeklis, kurā tika izmantoti litija jonu akumulatori.

Lai gan Roadster modelis saņēma pozitīvas atsauksmes par tā veiktspēju un braukšanas pieredzi, Tesla saskārās ar dažādām problēmām. Visvairāk tās bija saistītas ar ražošanas kavējumiem, augstām izmaksām un ierobežotu pieejamību. Šīs problēmas lika uzņēmumam koncentrēties uz pieejamāku un masveidā pārdodamu elektrisko transportlīdzekļu izstrādi.

Modelis S

mašīnas modelis s

Līdz ar pieejamāka modeļa izveides nepieciešamību, 2012. gadā tika laists klajā Tesla luksusa,  pilnībā elektriskais sedans Model S. Tas iezīmēja nozīmīgu pavērsiena punktu Tesla vēsturē un izpelnījās atzinību par tā lielo nobraukumu, lielo veiktspēju un glīto dizainu.

Teslas Modelis S guva komerciālus panākumus, izpelnoties plašu patērētāju un autobūves ekspertu uzmanību. Drīz vien nāca arī reālas pozitīvas atsauksmes. Tas parādīja elektrisko transportlīdzekļu potenciālu konkurēt ar tradicionālajiem benzīna automobiļiem. Vismaz  veiktspējas un darbības rādītāju ziņā noteikti.

Modelis X

modelis x

Tālāk jau 2015. gadā Tesla izlaida klajā Modeli X – elektrisko SUV jeb sporta apvidus auto, kam ir raksturīgas spārnu tipa durvis un progresīvas tehnoloģijas. Tas piedāvāja daudzpusību, plašumu un luksusa funkcijas, vēl vairāk paplašinot Tesla produktu klāstu.

Protams, gan neiztikt bez dažiem ražošanas izaicinājumiem. Modeļu X ražošanas uzsākšana radīja dažādas ražošanas problēmas. Tostarp sarežģījumus, kas saistīti ar unikālajām spārnu tipa  durvīm, kas sākotnēji izraisīja kavēšanos un ražošanas ierobežojumus.

Modelis 3

Tesla elektromobīļi modelis 3

Tesla popularitāte strauji pieauga līdz ar Modeļa 3 ieviešanu 2017. gadā. Modelis 3 bija paredzēts kā pieejamāks elektromobīlis, un tā mērķis bija ieviest elektromobīļus masu tirgū. Tas ātri vien kļuva par vienu no vislabāk pārdotajiem elektromobīļiem pasaulē, un tam bija nozīmīga loma elektroauto kopējā popularizēšanā.

Modeļa 3 izlaišanu pavadīja nozīmīgi centieni palielināt ražošanas apjomu un racionalizēt ražošanas procesus. Tesla saskārās ar grūtībām, lai sasniegtu sākotnējos ražošanas mērķus, bet laika gaitā panāca progresu.

Teslas jaunā Modeļa 3 relatīvi zemākā cena apvienojumā ar iespaidīgo diapazonu un funkcijām veicināja tā popularitāti. Rezultātā arī ievērojami palielināja Tesla klātbūtni tirgū. Šajā laika posmā jau vairāk sāka parādīties Teslas vārds sabiedrībā.

Cybertruck un Modelis Y

Tesla elektromobīļi

Laiku Tesla netērē, jo tā ir turpinājusi ieviest jauninājumus un paplašināt savu produktu klāstu. 2019. gadā uzņēmums prezentēja Tesla Cybertruck – pilnībā elektrisku pikapu ar futūristisku dizainu un iespaidīgām veiktspējas specifikācijām. Tas bez šaubām bija brīdis, kas salauza internetu. Par šo modeli runāja visi.

Turklāt Tesla piedāvā arī 2020. gadā izlaisto kompakto elektrisko apvidus automobili Modeli Y, kas ir kompakts elektriskais sporta apvidus auto. 

Uzņēmums Tesla ir arī paplašinājuši savu piedāvājumu ārpus transportlīdzekļu klāsta, piedāvājot enerģijas uzglabāšanas risinājumus. To viņi piedāvā ar tādiem produktiem kā Powerwall un Powerpack, kā arī saules enerģijas risinājumus ar saules paneļiem un saules dakstiņiem. Par to vairāk raksta turpinājumā.

Pāreja uz ilgtspējīgu enerģiju 

tesla ilgtspēja

Papildus elektriskajiem auto, Tesla nodarbojas arī ar ilgtspējīgas enerģijas risinājumu izstrādi. Mūsdienās tas ir svarīgāk kā jebkad, kas arī ir redzams atbalstā, ko uzņēmums ir saņēmis šajā jomā. 

Teslas uzņēmums ražo enerģijas uzglabāšanas produktus, kas uzglabā elektroenerģiju mājsaimniecībām, uzņēmumiem un komunālajiem projektiem. Tesla saules enerģijas nodaļa piedāvā saules paneļus un saules dakstiņus, kas ļauj privātpersonām un uzņēmumiem pašiem ražot tīru enerģiju.

Protams, ka Teslai ir bijusi nozīmīga loma elektrisko transportlīdzekļu tehnoloģijas un infrastruktūras attīstībā. Uzņēmums ir ieguldījis līdzekļus Supercharger staciju tīkla izveidē, kas ir ātrās uzlādes stacijas, kas Tesla īpašniekiem ļauj viegli veikt lielus attālumus. Tesla ir arī centusies palielināt elektrisko transportlīdzekļu pieejamību, paplašinot savas globālās ražošanas iespējas un samazinot akumulatoru ražošanas izmaksas.

Attiecībā uz finansiālajiem panākumiem Tesla akcijas ir piedzīvojušas ievērojamu izaugsmi. Uzņēmuma tirgus kapitalizācija ir sasniegusi ārkārtīgi augstu līmeni. Tas ir kļuvis par vienu no vērtīgākajiem automobiļu ražotājiem pasaulē, apsteidzot daudzus sen zināmus nozares gigantus.

Kopumā jāsecina, ka Tesla elektromobīļi ir radījuši revolūciju automobiļu nozarē. Tā ir ievērojami popularizējusi elektriskos transportlīdzekļus, tajā pašā laikā darot to ilgtspējas robežās. 

Tesla ir kļuvusi par inovācijas un tīras enerģijas sinonīmu, un Elona Maska vīzija ir uzņēmuma izaugsmes un ietekmes uz pasauli virzītājspēks.

Paldies, ka izlasīji šo rakstu un tagad zini vairāk par to, kādi Tesla elektromobīļi ir mainījuši pasauli.

Ieskaties mūsu citos rakstos par elektroauto – Lietots elektromobīlis vai Testa brauciens.